Gott och blandat

Nu har jag ju inte bloggat på evigheter, jobbar och står i så jag har inte riktigt tid med sånt här trams :) Men här kommer i alla fall lite blandade bilder från senaste tiden...
Trött unge som har somnat i soffan
Saga och John på stan, de var så söta och skulle hålla handen när vi gick med vagnarna på stan!
Vi var även på Måsen den dagen, en öppen förskola med lite kulturinriktning.
Där passade Saga på att prova lite hattar. Det gillar hon för Mormor har ju hatt ibland.
Här var vi hos mormor och hälsade på en em.  Då gick vi till Gunnars får och tittade lite.  Saga älskar alla djur!  Är inte rädd för några alls, inte ens stora hundar.  Hon rider på min jättehäst som är 175 cm hög.   Hon blir hysteriskt ledsen när det händer något djur nånting, typ när katten fastnar med klorna i täcket eller när mormor dick mota in lammen i deras box, då gråter hon helt otröstlig.
Vi lekte även i Gunnars lekstuga.  Hon lekte affär med mormor och sålde te och tårta.
Sen skulle hon gå och knacka på hos Gunnar men där var ingen hemma...
Verkar som om katten oxå ville att husse och matte skulle komma hem!
Lite om hästarna oxå: Fölis blev ett år i slutet av Mars.  Han är sååå fin fortfarande.  Har inte haft nån fulperiod som de flesta har i hans ålder.  Och supermysig att hålla på med är han oxå.
Crazy har stått still ett tag nu.  Vintern var ju inte jätterolig och jag var och red för en tjej som sa att han hade ont i ryggen, vilket jag vetat i typ 2 år men ingen har ju kunnat hitta nåt fel. Hon kollade upp honom och hittade att hans bäcken var snett vilket resulterat i att hans högersida rygg/bak blivit kortare än vä.  Han har ju inte kunnat anv de musklerna.  Så nu är han tillfixad och ryggen ser HELT annorlunda ut.  Nu ska jag jobba honom från marken i 6-7 v totalt.  Sen ska han vara så pass ombyggd så att jag kan börja rida igen!  Hoppas att detta fixar sig nu så jag får en hel häst som jag kan göra massa kul med!
Denna bilden är från hans ettårsdag!  Finaste hästen!
Saga i sin älskade peps eller keps som vi brukar säga...
Hon pratar otroligt mycket nu.  Sätter ihop 4 ord i rad.  Och är VÄLDIGT bestämd av sig.  Det har hon fått av sin mamma säger Thomas men jag vet inte det :)

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Hi, hi, SÖT!.. :) Måste ju bara undra efter din cliffhanger ;) tidigare hur det har gått med jobb!?.. Hoppas du har ett du trivs med nu! :)

2011-06-14 @ 14:31:39
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0