1:a advent

Idag var Valter och Yvonne här på adventsfika!  Jag hade bakat lussekatter, pepparkaksstänger med ädelostdip och pepparkaksmuffins.  Thomas gjorde ris a la malta.  Det var en riktig fikadag kan man säga.  Allt blev jättegott!  På fm försökte jag ta lite bilder på Saga som jag tänkte använda till ett julkort men det var ju stört omöjligt,  Ungen satt ju aldrig stilla :) Hon ville prova alla mössor, halsdukar mm som fanns.  Så några kort på henne i min halsduk var väl ungefär det jag kunde få till.
Annars har det väl inte hänt så mycket viktigt här.  Lilla Fölis blir bara bättre och bättre,  Nu kan jag binda upp honom i stallgången när jag borstar.  Ta på grimman är absolut inga problem heller.  På tisd kommer hovslagaren så får vi se hur kul det blir...
Ja den trista snön har ju kommit hit nu oxå.  Blir inte mycket ridet innan tisd.  Då ska Crazy få både snösulor och broddar.
Förra helgen var vi istan och letade lite grejer till huset.  Vi hittade hyllor till köket och så här bra blev det när de kom upp på väggen!
De fina rosorna fick jag av Thomas på vår bröllopsdag 22/11.  Plus ett presentkort på makeuprådgivning.  Det önskade jag mig verkligen.  Den kostar 350 kr och då får man produkter för samma summa.  Känns väldigt prisvärt!  På kvällen var vi ute och åt på Källaren Kronan med Jocke och Johanna som var våra vittnen.  Supermysig lokal och god mat.  Johanna och jag fick vin för de andra körde :)  Var väl 3 år sen jag drack vin ute...Sen gick vi vidare till Lilla puben och satt där en stund.  Mamma var barnvakt till Saga som hade somnat väldigt sent.  Hon saknade nog oss lite...
Mitt viktprojekt går bra.  -7kg nu.  Nu har jag ätit mat en gång om dagen i en vecka.  Den tallriken ser ut så här fast proteinet varierar.  Halva tallriken sallad, 1/4 varma grönsaker och 1/4 protein.  Det är bara att köra på!
Måste bara visa vad jag köpte till Saga på Meandipartyt hos Johanna för ett tag sen.  En söt overall/pyjamas!  Så superskön kvalité.  Den kan hon ha läääänge för den är stor som ett hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0