Saga hos kossorna

I går mådde inte jag så bra, hade nog lite feber under natten och ont i hela kroppen.  Det är såna dagar man önskar man hade en barnvakt som kan rycka in lite snabbt så man bara kan gå och vila sig vid tvn som förr i tiden.  Men det hade jag inte så på eftermiddagen fick Thomas ta med sig Saga till korna när han skulle mjölka!  De skulle åka traktor dit och det var andra gången hon gjorde det.  Sträcker sig mot traktorn när man går ut med henne så hon verkar gilla det!  Ser väl inte direkt ledsen ut när hon får låna pappas fina hörselskydd under åkturen!


Thomas trodde att det fanns en gammal sittvagn hos kossorna men den var nog på tippen vid det här laget så hon fick sitta på en filt och titta på kalvarna.  Hon är underbart snäll att ha med sig och är så nöjd och glad hela tiden.  Här hade hon hittat ett halmstrå att tugga på.  Som en riktig liten bonde:)


Annars har det inte hänt så mycket här senaste dagarna, måste börja träna på programmet nu om jag ska vara med med hästen nästa fred så nu gäller det att Thomas är hemma imorgon kväll så jag kan rida, fred kommer Lisa och lörd kommer Malin så jag måste planera in lite träning nu!   

Kommentarer
Postat av: linnea

åååå vad söt hon är :) :) :)

2010-05-07 @ 15:53:49
Postat av: Elisabeth

När jag var liten var mina föräldrar också mjölkbönder. De försökte sätta fast mig i vagnen och sätta mig i en kalvbox men jag skrek och vägrade sitta där. Det slutatde med att de fick släppa mig lös i ladugården. I och m att jag jämt sprang runt och trallade och pratade så hörde kossorna när jag kom och flyttade på sig så det funkade faktiskt. Inte konstigt att man blivit som man blivit. Men jag förstår att Saga gillar att vara där, vem gör inte det! /Elisabeth

2010-05-08 @ 21:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0