Mammas 70års fest!

Man kan ju inte fatta att lilla mamma fyllt 70!  Jag tror det är 50...Hon fyllde ju redan i jan men festen var nu 8:de Maj i scoutstugan i Osby!  En jättefin lokal med härlig utsikt över Osbysjön.  



Det var ju en rockfest så dagen började med att hela familjen gjorde sig rockiga.  Tack snälla Malin för lånet av kläderna! 



Här är tjejerna på morgonen!  Innan rockutstyrseln hade påbörjats...



Lukas fina tuppkam!  Vi färgade den svart oxå.  Han var så tuff!



Så här cool var Thomas, här hade han inte gjort i ordning håret än.  



Suddigt men ändå...så här snygg blev han när håret var fixat!



Tei var oxå med på festen och ville så klart mysa lite med Saga! 



Lite mys med kusinerna! 



Min kära bror!  Som jag sa till honom på festen, vi träffas alldeles för sällan!  



Saga hade oxå lite rockig klädsel.  Så rockig vi kunde hitta.  Det står rock star på både tröjan och byxorna och det fick vara nog med det :)



Världens bästa mamma/mormor!!!



Så här fin var lokalen.  Den finaste scoutstugan jag varit i!  
Det var så fint dukat med LP-skivor på bordet och lite lagom rockmusik från stereon!
Hilda, Viola och Linnea hade hjälpt till att baka kakor till festen.  Kolakakor och drömmar.  Så himla fint!  






De hade även hjälpt till att dekorera tårtan!  Mycket snyggt!  Och givetvis var det en choklad/banantårta som alltid i familjen Nilsson! 




Först åt vi en god buffé men den glömde jag få med på bild tyvärr...sen gick vi en liten tipspromenad som vi inte vann för Thomas trodde jag menade allvar med svaren som jag sa för att få de efter oss att skriva fel...jag trodde inte att någon kunde tro att rätt svar på frågan: vad pillade madickens lillasyster in i näsan? skulle vara hallonbåtar...my god!  
Lite senare hade vi en rockringstävling som Thomas överraskande vann!  Han rockade i över 40 sek!!! 
Fick tyvärr inte med det på bild men Linnea kom 2a och här är hon! 



Här har rockringen kommit ner till knäna men man ser den knappt! 



Lite dans blev det oxå under kvällen.  Här är det Gittan och hennes pappa Tommy som är på G.  Ska tillägga att kjolen har hon sytt själv!  Väldigt fin tyckte Thomas!



Moster Gudrun och Bertil!  Tack så mycket för de fina presenterna Saga fick!  Vi leker med den lillan ankan varje dag!  Suddiga bilder men det är nåt fel på min mobilkamera så man får trycka av typ 5 gånger innan det blir nån bild så då blir det lite halvsuddigt... 

Tack mamma och Tommy för en jättemysig fest!  Det är så kul när alla är samlade!    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0