Ledig söndag på stan

Jag tycker det går så fort på söndagarna...enda dagen Thomas är ledig.  Eller i alla fall lite ledig från 08-16. 
Jag var i stallet på morgonen och skulle rida en runda men då upptäckte jag att Crazy tappat en sko.  Det innebär ju att det är tre hovar med broddar och en utan.  Lite läskigt nu med isgator överallt så det fick bli en kort sväng på 20 minuter, orkade inte ens bry mig om att sadla så jag lät honom ha täcket på och tog en pall och hoppade upp och red iväg helt enkelt.  Tur att jag har en snäll pålle!  Det fick bli träning på övergångar mellan skritt-trav och trav-skritt.  Det är väl det vi är sämst på tror jag...
När jag kom tillbaka till stallet kom Valter, Yvonne och Liam dit, eller Lima som han själv kallar sig:)  Lima fick hälla upp mat till hästarna, väga upp hö, leda ut Crazy till hagen och åka lite elbil.  Han ville aldrig kliva ur så det slutade med att han fick åka med ända till garaget och parkera den.
vi skulle åkt till IKEA och ätit allihopa men Yvonne bjöd på supergod köttgryta hemma istället.  Sen åkte vi till stan en runda.  Yvonne och jag gick på Modehuset och Mairo medans grabbarna var på Jula och Bauhaus.  Dagens inköp blev en gul, mjuk anka på hjul till Saga.  Lima råkade få med sig en liten jordgubbe från Mairo som ingen märkte förrän långt efteråt...:)  Hans första snatteri kan man säga!  Snart 2 år gammal, var ska detta sluta???
På Mairo finns så himla mycket fint!  Hittade en matta som skulle passa när vi gjort iordning köket.  Grå med svarta kanter.  Och en massa massa annat...
Sen gick vi vidare till Citygross, handlade lite och tog en fika innan vi åkte hemåt igen.


Liam och Saga på fikapaus!  Han är så himla gullig mot henne!  Liam fick pannkakor med sylt och grädde och Saga fick nöja sig med aprikospuré



Hon var däremot väääldigt nyfiken på hans pannkakor. 



Så här glada var Valter och Yvonne trots att det var de som bjöd på fika:)))

När vi kom hem gick Thomas till korna och jag matade Malins katter eftersom hon är på semester.  Saga sov en stund och sen skulle hon bada. 



Hon sitter så fint i baljan nu!  Den lilla ankan fick hon av farmor på allahjärtans dag.  En vit och en röd som blinkar när de kommer i vatten.  Hon ser ganska välmående ut nu:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0