Ev förekommer ngn svordom i detta inlägg

Idag har jag sagt upp mig från mitt jobb!!!  Japp, det fanns ingen annan utväg, man kan inte tåla hur mycket elakt skit som helst.  Och samtalet med jobbet idag fick bägaren att rinna över.  Det hela gick ut på att jag ville veta varför jag, som varit där i 10 år inte blir tillfrågad om mer tid, när de nu anställer en till som får lika mycket tid som jag och dagtid dessutom.  Känns ju lite underligt...svaret var att jag har en dålig attityd, dåliga värderingar och det var helt enkelt "hela min personlighet och den är ju svår att ändra på"  Det samtalet var fan i mig det mest självförtroendesänkande jag varit med om på läääänge!  Tydligen fick man inte undra över såna här saker heller.  Man ska bara hålla truten, rätta in sig i ledet och le!

Till på köpet får jag höra att det är ett flertal av mina kollegor som tycker att jag snackar skit.  Jag undrar bara vem jag hinner prata med???  Jag är inte ens där på dagtid och kan prata med de flesta i personalen.  Enligt mig så pratar ALLA skit.  Jag har aldrig lyckats hitta en arbetsplats där det inte förekommer skitsnack.  Och dessa kollegor har man trott man var kompis med i 10 år.  Nej fy fan säger jag bara...trodde jag hade vänner på jobbet. 

Fick oxå höra att jag skulle rannsaka mig själv.  Undrar vem som skulle behöva det...jag har i alla fall aldrig tyckt att jag är en person med dålig attityd som har svårt med andra människor.  Men jag kanske har fel? 

Har aldrig känt mig uppskattad på jobbet och då är det bättre jag är nånstans där nån tycker jag är bra.  Så det fick bli en uppsägning.  Tacken för 10 år på ett och samma ställe var en falsk rad med ett Lycka till i ett mail.  Nej nu är det dags för ett bättre jobb!!!  Ska bli lite halvtidsbonde till att börja med, kanske kan göra nån nytta i alla fall.  Som ni förstår så blir det inga bilder till det här inlägget...;)

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Nej men... det var det värsta jag hört!?.. Du gjorde helt rätt som sa upp dig!.. Kanske du kan anmäla dem för förtal eller mobbing eller nåt sånt!?.. Man kan ju inte tåla vad som helst... Hoppas det ordnar sig med nytt jobb! Det verkar ju iaf som du har nog att göra! :) KRamar

2010-12-20 @ 21:29:34
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Berit

Stå på dig du har rätt. Bra du sa upp dig. man ska inte ta för mycket skit. Tycker bara de verkar idioter som gör så mot dig efter så många år.

Här kommer massor med styrkekramar.

2010-12-21 @ 23:34:24
Postat av: Elisabeth

!!! Fy, vad tråkigt att höra. Det var nog lika bra att lämna det där stället men det hade ju helt klart kunnat vara under bättre omständigheter. Jag är övertygad om att detta bara kan leda till något bättre för dig. Du får ladda batterierna i stallet, hästtjejer tar man inte knäcken på så lätt ;-) !

/Kram Elisabeth

2010-12-29 @ 15:59:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0