Advent med visselpipa

Saga knatar ju omkring i hela huset nu och hennes favoritsysselsättning är att ta på sig alla mössor vantar och skor som hon kan hitta!  Sen går hon omkring med mössan på sig jättelänge och blir genomsvett!
Hon har oxå blivit expert på att blåsa i visselpipa.  Hon hittade den i Lukas rum där hon brukar vara och rota i det mesta.  Skönt med en storebror som inte är hemma jämt :))
Hennes nya grej är att stå på huvudet
Jag har oxå hunnit göra lite adventsfint här hemma och faktiskt hunnit baka både lussekatter och pepparkaksmuffins som jag varmt kan rekommendera!  Hur goda som helst!  Så här fick adventsljusstaken bli i år
Denna veckan har jag kommit igång lite med hästen igen!  Han har fått vila en och en halv vecka nu pga att han inte hade några snösulor.  Hovis var här i onsd och satte dit både sulor och broddar så nu har jag ridit torsd och fredag i djup snö.  Härligt faktiskt!  Crazy gillar inte att underlaget är för hårt så det passar honom med snö.
Fölis fick sina hovar verkade för första gången hos mig i onsd.  3dje gången i hans liv.  Han skötte sig fantastiskt bra.  Inga dumheter, bara gick runt lite...bästa Fölis!!!  Idag ska vi kolla på Gabriellas dansavslutning i sporthallen. Hoppas kunna få några bra bilder men det brukar vara så dåligt med sittplatser så vi får se hur det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0