Evighetslänge

Nu var det så där länge sen jag uppdaterade bloggen igen!  Fortfarande lite knivigt att få över bilder från min mobil men det går med lite ansträngning. 
I sommar har vi varit på barnensgård med Valter, Yvonne och Liam.  Sen har vi varit på Öland med Jocke, Johanna, Ellen och John.  Då var vi i Byxelkrok och badade i Lyckesand.  Sen blev det Lammet och grisen på hemvägen.  Inte mycket bilder från den resan men här kommer några från barnens gård



Gabriella hade lite problem med sin jättelösa framtand...



Såå söta getter de har där.  De är verkligen små.  Det finns lite grisar, hästar, kaniner och katter där.  Barnen är ju så vana vid djur så de tyckte mest att getterna var roliga.  Det är kul att se hur fint alla djuren har det.  Väldigt fräscht och fint är det överallt! I år missade vi hölassåkningen men vi var i vattenlandet länge istället. 



Lukas och Liam kollar getterna



Saga i sin fina jordgubbsbaddräkt.  Hon är galen i vatten!  I Lyckesand badade hon med oss på djupt vatten i en specialbadring till bebisar. Det är som en liten stol med kant som en badring... Det var verkligen härligt för henne hon simmar med benen så mycket hon kan. 

Jag skulle ju tävlat med hästen 2/7 men när vi var på Öland några dagar innan så blev han halt...typiskt! Verkar som om det är samma fel som för 2 år sedan.  Så nu väntar vi på kiropraktorn som kommer nu i månadsskiftet.  Han är inte direkt halt längre men lite stel.  Vi försöker hålla igång honom så gott det går jag och medyttaren.  Han är ju ändå världens bästa häst!



Pappa och Saga i Vita sand.  



Lukas och Gabriella njuter i solen!



Vi har hunnit med en dag i Kristianopel med Emma, Sören och Judith oxå!  Det är min gamla gymnasieklasskompis från Vimmerby och hennes familj.  Det var superfint i Kristianopel!  Vi käkade middag på Gästis.  Så himla gott!!!  Till efterrätt tänkte jag ta pannacotta men den kostade 85 spänn och jag blev lite snål...man brukar ju liksom få jättelite när man beställer det.  Så jag tog kladdkaka istället.  Emma tog pannacotta och fy vad jag blev avis.  Den var hur god som helst och man fick typ en hel tallrik så nästa besök blir det en sån!!!  Rekommenderas varmt! 





Vid 21 tog Sören, Gabriella och Lukas ett kvällsdopp.  Lukas fick bada med Sören.  Det tyckte han var kul! 



Även de små barnen fick komma ut på bryggan en runda!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0