Påsk och Vimmerbytripp

Nu var det väldigt längesen jag skrev nåt här...fattar inte varför det ska vara så svårt att skriva ner några rader på datorn men det blir aldrig av bara.  Men nu har jag samlat på mig lite bilder så nu är det dags! 
Långfredagen åkte Thomas, Saga och jag till Vimmerby.  Vi började med att hälsa på hos Linda inne i stan sen skulle vi till Emma, Sören och Judith i Rumskulla.  Vi hade ju aldrig varit hos dem innan så det såg vi extra mycket fram emot! 
Linda bjöd på jättegod påskfika.  Sill, ägg, skinka, köttbullar mm vi blev lite nervösa att vi inte skulle orka med Emmas utlovade middag sen:) 
Lindas barn Ebba och Ella fick varsitt påskägg och kollade mest på tv i början men sen kom de igång lite :)  De lekte med Saga och Ella visade hur hon såg ut när hon var påskkärring.  De är för gulliga!!!


Mamma Linda!  Alltid lika kul att träffas.  Jag brukar tänka på alla gånger vi satt i Lindas lägenhet och kollade ut på kön till Sandra så den inte hann bli för lång.  Många roliga Vimmerbyminnen tack vare gulliga Linda! 

Saga fick låna en mössa:)





Vi hade en liten bus och lekstund innan vi åkte.  Ella visade att hon vågade ligga på spikmattan utan tröja.  Thomas vilade lite och alla barnen busade.  Tiden går alldeles för fort varje gång man ses. 

Sen var det dags att ge sig ut i skogarna till Rumskulla. 
Jag blev helt förvånad när vi kom fram för det såg inte alls ut som vi hade trott.  T trodde att de bodde ute i skogen och jag trodde att det var ett teglehus.  Fråga mig inte varför men den bilden hade jag i huvudet.  Tyvärr tog jag inga bilder ute :((((  Det var ett jättefint trähus som låg ovanför en liten damm som Sören grävt ut själv.  Nedanför låg ett litet hus med badtunna, bastu och en liten festlokal.  Bredvid höll de på att bygga ett likadant bostadshus till.  Vilket ställe alltså!!!  Emma hade målat alla taken inne vita, från början var det såna där furutak som vi har men nu är alla vita!  Jag blev en aning inspirerad att måla om allt här men nu är köket på G så vi får se.  Snickaren kommer på tisdag och lägger golvet! 




Judith och Saga börjar bli stora tjejer nu.  J kunde inte ligga still men lilla lata Saga kunde! 
Nu skiljer det ett kilo på dem.  Saga ca 8 och Judith ca 9.  S 68cm och J 74cm.  Hon har en lång pappa:)

Pappa Sören och lilla Judith. 


Judiths fina rum!  

Lite fler fina grejer som J har från den där tjejen som gjort kostymer till Harry Potter filmerna.  Den lilla väsken med hjärtan ska man ha badkläder i och det andra är en finhaklapp som är i nån sorts inplastad spets.  Skithäftig! 




På påskdagen fyllde Thomas 36 år!  Ia hade gjort en superfin och god tårta som T hade specialbeställt.  En som såg ut som en plastad rundbal.  Vit på utsidan och chokladbottnar med Baileys och hallonfyllning.  Mums!  Smart som jag är så lyckades jag glömma kameran så det blev ingen bild på den.  Det enda jag fick med var den lilla kohuden som hon skrivit Bästa Thomas 36 år på.  Tack så jättemycket Ia!!!


I tisdags hämtade jag min systerdotter Tei vid tåget i Nybro!  Hon var här tills i fredags. Vi var i Kalmar på Shoppingrunda i onsdags och sen har vi varit hos hästarna varje dag.  Hon har ridit Crazy 2 gånger.  Jätteduktig var hon, har inte ridit på flera år och ändå galopperade hon första gången hon satt på honom. 
I torsdags var vi i Nybro och handlade lite.  Tei hittade ett par glasögon som hon testade på Saga:)  


Hon såg så rolig ut när hon tog av dem precis som en vuxen gör och började tugga lite på bågen och såg fundersam ut.  
På vägen hem åkte vi förbi Lövshult för att hämta ägg.  Där träffade vi Gunnar och Greta.  Greta är ett litet flasklamm som Gunnar har med sig till jobbet.  G följer honom som en liten hund.  Lät sig villigt klappas av Saga oxå.  Hon blev som vanligt intresserad av svarta djur.
  
Tei åkte hem i fredags och då lyckades jag få med henne på ett kort!  Tog detta på henne och Saga precis innan tåget kom! 
 
Idag lördag ska vi åka med Channie och Champis till Monica i Stämmeryd och löshoppa!  Hoppas att jag kan komma ihåg kameran och få till några fina bilder på dem! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0