Stallfix

Igår och idag har jag haft hand om stallet.  De dagarna brukar gå till in, utsläpp och mockning så ridning brukar jag inte hinna med.  Jag passade på att fixa i ordning lite bland alla täcken och onödiga prylar som stått och drällt vid ingången. 


Så här snyggt blev det på täckesfronten



Ordning och reda pengar på fredag! 

Saga brukar sova i vagnen utanför stallet när jag fixar men på sista tiden har det varit lite värre med det.  Hon tar ju inte napp längre...hittade tummen för ett tag sen och den har blivit poppis!  Var i Nybro och handlade igår och då sov hon så här gott när jag gick runt på Lindex en lång stund


Butikspersonalen tittade ner i vagnen och tyckte att  det såg sååå harmoniskt ut och jag är beredd att hålla med!


De här tuffa jeansen köpte jag till Saga men de satt skitkonstigt så det får bli ett byte! 



Däremot de här små stickade tossorna från kappahl behåller vi!  Har märkt att det är rabattkupongernas högtid nu innan jul!  Har inte köpt nåt endaste plagg på ord.pris sen jag sick med i alla dessa klubbar när Saga föddes.  Polaren, Lindex, Kappahl mfl.  Min kompis Johanna och jag brukar garva åt varandra när vi går på stan med våra feta plånböcker.  Synd bara att det är kuponger i dem och inte pengar:)

Har ju glömt att berätta att sist Gabriella var här så var vi och red i Norragården.  Där bor Mia som äger Channie, hästen jag har.  De har även en liten shettis som heter Eddie som G brukar rida på.  Hon har haft nån spärr vad gäller galoppen.  Hon rider hur bra som helst men absolut INTE i galopp men denna gången hände nåt.  Mia frågade bara om hon ville galoppera om nån höll i och det ville hon


Inte bästa bilden men här kommer de i flygande galopp!  



En travbild på det finaste ekipaget!  På söndag ska de vara med på ridande lucia i Påryd.  Då ska vi pynta honom med glitter och annat kul!  Bara han går in i släpet...  



Saga håller på och övar på mage lite varje dag.  Det går bättre och bättre! Lite konstig skugga på bilden men jag är ju inte världens bästa fotograf heller...ser ju ut som om hon har världens längsta ögonbryn:)
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0