Grattis Saga! 7 månader idag!

Denna veckan har Saga fått en tand!  Ett litet riskorn på hennes vä sida nere i munnen.  Sååå himla gulligt!  Men desto svårare att få ett foto på:) 
Vi är lite förkylda oxå men inget allvarligt.  Har väl inte hänt så jättemycket annars...förrän idag när jag kom till stallet.  Blev väldigt förvånad när jag öppnade dörren och såg en av boxdörrarna ligga på golvet.  Hmmm...längst in i boxen stod en häst tryckt mot väggen.  Livrädd! 
Vi brukar ha grimma på henne på natten för hon är inte så mycket hanterad så vi var helt enkelt lata och ville slippa en stunds jagande på morgonen.  


När jag kollade lite närmare på hästen, som inte är min, så såg jag att hon hade slitit upp ett stort sår på undersidan av nosen om man nu kan kalla det så.  Så jag fick ringa ägaren Malin som var i Helsingborg och sen ringa vet.  Efter ca en timme kom vet och sydde ihop det.  det var nog ett sår på 2*1 dm.  Inte kul!  Men hon fick gå ut i hagen som vanligt efter att det lugnande gått ur henne. 
Sen red Malins medryttare Elin och jag ut en runda på Acke och Crazy och under tiden hade Thomas gjort jättegod tonfisksallad som vi åt när jag kom hem.  Blir alltid lite imponerad när han fixar mat.  det tillhör inte vanligheterna. 
Sen slöade vi bara lite soffan med Saga, tänk att hon är 7 månader idag, helt otroligt.  Vi var på 6 månaders koll förra veckan och då vägde hon 8080 gr och var 67 cm lång.  6 mån kollen var lite sen för jag glömde helt enkelt bort den tiden vi först hade fått.  Det var 3e gången bvc fick ringa och fråga var vi höll hus.  Pinsamt! 



Så här skönt var det på promenad en fin dag denna veckan



Ett par minuter senare såg det ut så här:)
Hon har alltid varit lite svår att ta kort på men nu verkar det ha ändrats lite.  Så fort man tog fram kameran innan så blev hon helt samman biten och man fick inte fram ett enda leende men idag när vi slappade i soffan var hon på hugget.








Det nya nu är att lägga huvudet på sne till alla.  Hon är för söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0