Skånevisit och lite nytt på Saga

Ja nu blir det lite uppdatering igen, långt mellan gångerna men det får bli när jag har tid helt enkelt!  Idag har det varit lite varmare än tidigare i veckan.  Vi har haft -17.5 som kallast men ikväll är det bara -2.  Idag skulle det komma en tjej och prova Crazy, hon kanske ska rida honom ett par gånger i veckan.  Saga var hos farmor under tiden och det hade gått jättebra.  Hon hade haft lite svårt att somna utan att ammas bara men det gick till slut.  Ikväll gick vi till stallet med Thomas när han kom hem från korna för jag skulle ta in hästarna.  Där var full aktivitet vid fiskebyn.  Massor av barn som åkte skridskor och vuxna som satt vid elden.  Isen är mellan 15 och 20 cm tjock där nu. 
Det är faktiskt mysigt med riktig vinter!  

Den 3/1 var vi på en tur till Skåne.  Vi startade strax efter halv 9n och styrde kosan mot Kristianstad.  Där hälsade vi på faster Ingegerd m familj och där var även pappa.  
Vi fick sååå fina och väldigt många julklappar!  Tack så väldigt mycket!  Saga fick jättefina Labankläder, en bankbok, bitleksak, jättefina bestick, en boll och klossar som vi tyvärr redan hade...
Thomas och jag fick traktörpanna, snygga påslakan, vispskålar och säkert nåt mer som jag glömt för tillfället:)  En supergod middag med fläskfilé, potatis och mycket god sås! 
När allt var avnjutet där så körde vi raskt vidare till Osby och Larsvägen och inte ett enda kort hade vi tagit tyvärr...



Min kära kära bror m sambo hade gjort våfflor!!! Har inte ätit det på flera år så det var så himla gott!  Gabriella och Lukas tycker alltid det är lika roligt att hälsa på i Osby.  Barnen leker verkligen jättebra ihop!  Och alla ville såklart hålla Saga så mycket som möjligt!  

  

Saga hade på sig de fina kläderna hon fått av fam.Lundqvist!



Sötaste barnen Lundqvist!!!  Hilda Linnea och Viola

Här kommer lite Sagabilder från ikväll som avslutning








Hon älskar att busa med sin pappa och dra i hans hår.  Inte lika kul när hon sen ska dra i mitt långa hår...
Slut för den här gången men jag ska snart vara tillbaka! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0