Ledig Söndag

I dag var det då den efterlängtade söndagen.  Enda dagen som Thomas är ledig (om man bortser från mjölkning morgon och kväll)
Saga hade en bra natt och somnade strax efter 22 och vaknade inte förrän 04.30!  Tjoho vad pigg jag var då!  6 timmar var länge sen jag sov i sträck nu.  Jag gick till stallet och släppte ut hästarna vid strax efter 8 och kom hem igen vid 10, då sov Saga och T och jag gjorde frukost.  
Vid halv 12 åkte vi in till stan och för typ 10de gången i rad hade jag glömt att göra matsedel för nästa vecka och skriva upp vad vi skulle handla så det blev lite improviserat idag med.  Thomas skulle handla på Grossen och jag och Saga tog en sväng på Modehuset under tiden.  Bra fördelning tycker jag.  Saga sov som vanligt nästan hela rundan på modehuset och hon i hälsokostbutiken sa att det verkade vara en snäll och lugn bebis och det är hon ju verkligen!  Det enda jag lyckades hitta att köpa idag var en mössa till Saga.  Tyckte att hon skulle ha en röd som var lite mer flickig än den marinblåa hon redan har.  


Den är lite stor än men den mindre storleken var på gränsen till för liten så det fick bli den här!  

Vi tänkte oss att äta pizzabuffé på Italia men där var stängt så det fick bli en vanlig pizza på en hyfsat sunkig pizzeria Victoria...sen åkte vi hem och stannade till hos Yvonne, Valter och Liam.  Hon bjöd på nybakade supergoda chokladmuffins och te.  Saga fick testa Liams barnstol och det gick hur bra som helst så det får bli en runda till Ikea snarast möjligt!  Jag hade köpt ett Weleda babykit till Yvonne.  Lite olika krämer och en olja plus en tub vind och väderkräm.  Hoppas det kommer till användning.  Jag tycker det är superbra grejer! 



Snart tillbaka igen!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0