En riktig utedag!

Idag skulle jag ha utsläppet av hästarna på morgonen och sen skulle Anders hovslagare komma vid 9.  Jag gick ner till stallet vid 10 i 8 och släppte ut de som inte skulle få nya skor resten fick frukost inne.  Under tiden fick Saga åka vagn med pappa till mjölkrummet för elektrikern skulle komma och mecka med larmet till ventilationen.  Jag hämtade henne där och vi gick hem och åt frukost. 
Sen var det bara att ta på overallen igen och dra ner till hovis i stallet.  Då somnade Saga på vägen dit och det var perfekt för jag var tvungen att mocka lite oxå. 



Det är skönt med varm overall som hon har fått av morfar!
Hon vaknade efter knappt en timme och då satte jag henne upp i vagnen så hon fick sitta och kolla på Anders och hästen.  Sen var det lunchdags så hem igen!
Kl ett skulle Crazys nya medryttare Lisa komma och rida så när vi ätit klart den halvdåliga potatis/purjolökssoppan som jag fick till idag så var det overallen på igen och ner till stallet.  Vet inte riktigt om jag hade för lite potatis eller vad det var.  Den blev i alla fall inte så krämig och god som den ska vara...Sen gick vi en bit för att visa Lisa vägen och då somnade Saga.  Vi kom hem igen strax efter 3 och då hade vi hunnit hämta posten oxå!  Paket i lådan idag igen!!!  
I måndags fick jag kläderna jag köpt till Saga av Lena i Kristianstad och nu var det 2 vadderade kuvert i lådan igen!  


Det var lilla mamma som hade skickat skor till Saga!  De vita är från moster Gudrun och de marinblå har jag beställt!  Hur söta som helst från Vincent.  Ibland skulle jag vilja bo i en stad där allt finns!  Måste komma till Malmö till våren och shoppa!  



Även Saga verkade tycka att det var jättefina skor.  Och goda!!!



När vi hade fikat i em så tummade hon sig själv till sömns bakom min rygg, sittandes mot en kudde.  Lila vännen var väl trött av all frisk luft hon fått idag! 

  


Kommentarer
Postat av: Karin Brandeskog

Om du vill shoppa kan du alltid komma till New York ;)))) Har finns det mycket roliga barnklader och skor.....

2010-01-15 @ 23:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0