Den lilla pratkvarnen

Hallå igen, nu var det länge sen sist.  Saga växer för varje dag som går och pratar som bara 17.  Hon kan säga: mormor, mamma, pappa, ta här(sitta här), om(kom), Gunnar, ägg, ost, itte(kisse), upp, tatte(traktor), katta(jacka), titte(napp), nanne(nalle), tänna(tända), hjärta och säkert några fler ord som jag inte kommer ihåg just nu.
Vi har fått dagisplats till henne i Tvärskog från 1 feb.  15 timmar i veckan till att börja med.  Jag jobbar ju bara extra än så länge så då får det bli så.  Hon kommer säkert gilla att leka med de andra barnen, känns som om hon börjar tycka att mamma är hyfsat trist :)
Nyvaken Saga hos farmor
På hästfronten är det ganska lugnt just nu. Håller på att få igång Crazy inför vårens tävlingar.  Hoppas han inte blir halt nu igen bara...om allt går bra så kanske vi får vara med i vår klubbs dressyrlag div 3.  Det hade varit skoj!  Lilla Fölis växer han oxå, lastade honom nu i veckan.  Det gick superbra!  Ställde in Crazy först i släpet och sen gick jag in och klappade lite på honom och då kom Fölis in av sig själv utan att jag ens behövde ta tag i grimskaftet.  Sen stod han så stilla därinne och när jag bad honom så backade han ut så försiktigt.  När det blir bättre vägar ska jag ta med honom till ridhuset och släppa honom där en stund.
Så här cool är han lilla Swinto.  Vågar ha huvudet i vattenbaljan samtidigt som vattenslangen är på.  Jag bara älskar den hästen!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0