Kristianstad och Gunnarstorp

På onsd efter Sagas födelsedag så åkte hon och jag till Kristianstad för att hälsa på Ingegerd och Pappa.  Vi åkte på fm och stannade till i Tingsryd för att köpa mineraler till hästarna men icke.  Det fanns varken hink eller säck kvar.  Det var bara att åka vidare.  Vi kom till Kristianstad vid 12tiden om jag inte minns fel...då åt vi lite mackor som pappa hade köpt och sen tog vi en liten shoppingtur på min begäran.  Skulle köpa skalbyxor på Polaren till Saga.  Jag har ju sålt en massa för små kläder på Tradera så då får pengarna gå till nya!  Sen fick hon en ny snuttefilt för en av de gamla har försvunnit.  Och vi stannade även på Stablestore för att se om det fanns mineraler men det fanns inte där heller.  Fanns en massa annat skoj.  Hade jag varit smalare och hyfsat rik så hade jag nog kommit ut med en stor påse därifrån:))



Här står hon med sina nya skalbyxor.  Syns ju inte så väl men ändå...

När vi kom tillbaka från shoppingen så hade Ingegerd och Börje kommit hem.  Både Emmalisa och Wilmer var med oxå! (Min kusin fredriks barn) De verkade glada över att Saga hade kommit.  De ville visa henne alla leksaker



Emmalisa, Saga och Morfar i lektagen




Finns det nåt spännande i lådan tro? 



Min kära faster Ingegerd, som för övrigt jobbar på dagis :), hade sångstund med tjejerna.  I påsen finns olika figurer som barnen får ta upp och till varje figur hör en sång. 

Vi åkte hem strax innan 8 för att hinna till ekohallen och se om där fanns mineraler men nej då, inte där heller! 

I torsd förra veckan åkte Saga och jag till Öland för att hälsa på Lotta.  Henne har jag känt sen jag var liten.  Hon var med i 4H och vi har jobbat ihop som lägerledare på Lövshult back in the days! Det var så kul att träffa henne!  Hon är oxå tillsammans med en bonde så vi kunde klaga av oss lite av problemen med bondelivet!  De har en stor gård i Gunnarstorp på Öland.  150 kor så det är 3 gånger så många som vi har...
De har oxå en hund som heter Gullan.  Det blev Sagas favorit under dagen tror jag och det verkade vara ömsesidigt. 



Det var superfint väder hela dagen och den här bilden tog jag när vi åkte över Ölandsbron i strålande sol!




Lottas ena son Zigge, som älskar barn.  Han har en liten kanin som jag glömt namnet på.  Den visade han för Saga men hon var mer intresserad av borsten som hörde till kaninen:)  Självklart är Gullan med oxå, världens gulligaste hund!  



Var tvungen att få med en bild på LägerLotta oxå:)  Hon hade lagat supergod mat som jag glömde ta bild på...kyckling med klyftpotatis och god, kall vitlökssås.  Nåt gott bröd till oxå med flingsalt på.  Suuuupergott!  Var som ett restaurangbesök.  Till fika blev det jättegoda muffins med vitchoklad.  

Tänkte avsluta med lite bilder på vårt kök när det är i alla fall ganska färdigt.  



Hittade visst inte så många bilder som jag trodde men det var någras i alla fall.  Var bara tvungen att ta med den här på Saga oxå.  Hon har kommit på att det ekar i tvättmaskinen så hon står där och ropar a   a    a    a    a  :) 
  

På sönd är jag och hästen Crazy anm till en tävling i vår hemmaklubb Torestorp-Kristvalla RF.  Igår var Håkan Lundell (hästkiropraktor) här och fixade till honom så vi hoppas han känns bra nu till på sönd!  Kommer bilder från tävlingen här sen! 


Kommentarer
Postat av: Berit

Köket blev kanonfint

2010-09-13 @ 09:17:09
Postat av: Conny Johansson

Hej hej...

Jag har bara en pytte lite nyfiken fråga?

Din väninna Lotta som bor på Öland och är gift med en bonde som har 150 kor, heter bonden möjligtvis Johan Danielsson?



Mvh Conny nere i Malmö

2011-07-22 @ 19:19:58
Postat av: Conny Johansson

Hej hej...

Jag har bara en pytte lite nyfiken fråga?

Din väninna Lotta som bor på Öland och är gift med en bonde som har 150 kor, heter bonden möjligtvis Johan Danielsson?



Mvh Conny nere i Malmö

2011-07-22 @ 19:21:54
Postat av: Conny Johansson

Hej hej...

Jag har bara en pytte lite nyfiken fråga?

Din väninna Lotta som bor på Öland och är gift med en bonde som har 150 kor, heter bonden möjligtvis Johan Danielsson?



Mvh Conny nere i Malmö

2011-07-22 @ 19:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0