Torsås Marknad

Dagen började med att jag gick till stallet för att släppa ut och sen mocka alla mina 4 boxar så att jag skulle slippa det ikväll.  Saga fick gå med Thomas till verstaden för han fick byta däck på en bil.  När jag kom och hämtade dem så satt hon med hörselskydd i vagnen och tittade på när T jobbade.  Tur att hon alltid är så nöjd och glad.  Finner sig i det mesta...




Så här fint blir det när hon får äta frukost själv. 



Swinto idag på morgonen med grimma och grimskaft :)))  Borstad blev han oxå.  Vi kommer mycket bättre överens nu!  Ikväll kunde jag till och med fånga honom i hagen utan att mamman var där. Och jag ledde in honom i boxen utan mamman oxå.  Ganska skönt att slippa henne snart...har annat att göra än att mocka en extra box känner jag. 


Idag var det då äntligen Torsås Marknad.  Där är vi varje år och varje år säger vi likadant: Det är inte så kul som förr!  I år var det inte så mycket folk som vi trodde det skulle vara.  Vi brukar åka på fm fast nu skulle vi hämta barnen i stan så då fick det bli em istället.  I Torsås är skolorna stängda den här dagen och även vissa industrier så det är lite som en nationaldag i Torsås.  Vi köpte det vanliga, lite marknadsgodis, fryspåsar, langos och heliumballonger till barnen som de sen gnäller på att de måste hålla i.  Gabriella tog en delfin och Lukas en traktor.



Vi började med en Langos.  Nån ungersk rätt.  Friterad deg med blandat pålägg.  Typ som en pizza kan man säga.  Min favorit är den med svart kaviar, gräddfil och rödlök. 

Sen gick vi en sväng i en av gatorna och jag hittade den bästa skylten nånsin! Skrattade gott när jag läste den!

    


Thomas börjar bli trött på marknaden :) Kompå att vi glömde köpa en låda Toppar när jag såg den här bilden...



Saga blev lite hungrig



En annan tradition är att G och L alltid ska hoppa minibungy.  Nästa år kanske Saga oxå kan göra det :)





Saga fick vara ballongvakt under tiden!



Så här trött blir man efter en hel dag på marknad.  I morgon blir det besök hos mamma och träffa alla kusiner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0