Saga kan gå!!!!!!!!!!!!

Japp, nu har det hänt!  Saga går genom hela huset fram och tillbaka.  Igår när jag stod i köket så hörde jag henne tassa omkring inne vid tvn.  Hon har ju varit så försiktig men nu helt plötsligt släppte det.  Hon var så stolt och gick och pratade hela tiden.  Skönt att hon kan ta sig fram själv nu så blir hon inte så frustrerad av att sitta stilla.  Jag har ju film på det hela men har inte rikitgt fattat hur jag ska lägga in det här...

I förrgår bakade jag kladdkaka till fikat och Saga fick smaka lite smet från vispen



Hon är inte så förtjust i söta saker än, det är man ju tacksam för så länge det håller i sig.  

En annan nyhet är att jag har utökat hästbeståndet med ett föl.  Han är nu 7 mån.  Heter Cabalquinto de la Corde.  Jäkla långt krångligt namn men han kallas för Svinto.  Jag hittade honom i en annons på nätet och blev helt kär! Åkte och tittade på honom och han verkade supermysig.  Så det slutade med att jag köpte honom! Eftersom att han inte var avvand från mamman än så lånade jag hem henne också för att kunna vänja av honom i lagom takt.  
Har haft honom i en v nu och han har varit för jäklig senaste dagarna.  Stegrar sig i boxen när man ska ta på grimman...men han är ju inte hanterad innan jag fick honom så jag hoppas ju såna dumheter försvinner snart.  Har en kompis som föder upp hästar och hon ska komma och hjälpa mig lite.  Jag har ju aldrig hållt på med föl innan så just nu undrar jag lite vad jag gett mig in på.  Men han är såååå himla fin så jag hoppas det blir bra i slutändan. 





Kommer lite bättre bilder snart! 



 

 

Kommentarer
Postat av: Arne

Så kul att det äntligen skett, att Saga går menar jag förståss. Vilken tur att de gamla vinylskivorna inte finns längre, åtmindstone inte i ert hem antar jag, för då vore det nog läge att lägga undan de för jag minns en liten tös som repade de flesta av mina då hon lärt sig gå, och äpplet brukar ju inte falla så långt från trädet, eller hur det nu är man brukar säga. Ser ut att vara ett fint föl Cilla. Nu är det bara att vara utrustad med en hel del tålamod så blir det säkert bra i slutändan. Tänk på mina travare och att man aldrig ska ge upp hur mörkt det än ser ut ibland. Någon gång ska man börja och du har ju hållit på med hästar ganska länge nu så det blir säkert bra. Kram på er båda två och lycka till från pappa/morfar.

2010-10-20 @ 14:00:52
Postat av: Ingegerd

Vilken härlig bild på Saga med lite chokladsmet runt munnen.Gott. Då är det fullt upp hos er nu med en liten Saga som ska upptäcka allt och ett litet föl som kräver sitt. Härligt!! Ha det så bra och kram från faster ingegerd

2010-10-21 @ 20:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0