Jobba igen!

Dagen började med flugmedelsindränkning av hästar, sen lite tvätt, korv med bröd till middag...är det verkligen en middag???  Sen skulle jag åka en sväng till Torestorp och kolla lite på dressyrtävlingen innan det var dags att åka och jobba.  Just det ni läste rätt, jobba skulle jag!  Här kommer ett bildbevis på det!


Var inne på jobbet en sväng i torsdags och frågade om det inte fanns nåt litet pass jag kunde ta.  Det fanns det.  Jag fick jobba i köket mellan halv7 och halv10 ikväll.  Kändes som ett lagom pass att börja med:)
Dessutom skulle jag jobba med Lena och Nettan så då kunde jag inte tacka nej! 
Nettan sa att hon var sugen på glass och då föreslog jag att hon kunde göra smoothies till oss.  Det är lite av en tradition Nettan och jag har när vi jobbar ihop.  Problemet var bara att Nettan lutade mixerstaven mot kanten på vispskålen och vips så låg hela bunken på golvet...kanske inte låter så kul men vi skrattade gott åt det



Det var bara för Nettan att ställa sig och göra ny! 



Så här blev resultatet till slut!  Mycket gott! 

När jag gick hem passade jag på att ta lite härliga bilder utanför jobbet.  Det var en riktig sommarstämning i Kalmar ikväll. 





Packhusets mysiga brygga!

Thomas hade cyklat med Saga idag.  Det var första gången!  Gabriella ville till badplatsen och känna på vattnet efter mjölkningen idag så de hade cyklat allihop.  Lilla Saga har blivit så stor så hon kan åka med pappa! 



Sötaste ungen i världen tycker vi:))
Hon har fått dille på elbilen oxå.  Härom kvällen åkte hon med T i den från farmor och hem, ca 150 m och sen blev hon superledsen och arg.  Vi fattade inte varför först men sen gick T ut till bilen igen och då tystnade hon direkt.  Så gjorde hon flera gånger.  Precis som barnet i McDonaldsreklamen, han som gungar och gråter men när han gungar så han ser ut genom fönstret på McDskylten blir han genast glad igen. 
Även  idag hade hon varit galen när elbilen var synlig.  Lilla bondetjejen!


Så här glad är hon när hon får åka i den.  Hon kan både klappa händer och vinka nu. 
Här kommer blandade bilder från helgen som avslutning 



Hon älskar att äta på alla knappar hon kan hitta!




Gabriella och Lukas leker alltid mycket med Saga närr de är här.  Alla tre tycker så mycket om varandra!


Kommentarer
Postat av: linnea

söötast ungen i världen hon e ju släkt med dig och mig:):P

2010-06-04 @ 17:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0