Axels dop,ridtur och finbesök från Vimmerby

Ja då var det ett tag sen jag skrev nåt här men det får bli när tid finns helt enkelt:) 
I Lördags var det dop i Kalmar slottskyrka.  Det var Axel som skulle döpas, son till Sara min "Bästis".  Vi var där kl 11 och efter dopet så var det lite kalas.  Vi fick supergoda pajer och tårta!  Även Saras mormor och morfar var där.  De är 91 och 94 år och hur fräscha som helst!  Sån vill jag bli när jag blir 94!  Här följer lite bilder från kyrkan och festen.  Tyvärr hade jag bara mobilkameran med mig och kvalitén på bilderna är därefter.



Saga skötte sig exemplariskt! Hon var så fin i sin nya klänning som hon fått av Claes och Angelina.  Till det hade hon tights och sina små blommiga skor och fin kofta!








Här har vi presentbordet.  Av oss fick han en fin liten bil i trä och en sån där liten grej där man kan hamra små pinnar upp och ner på ett litet bord om nån fattar vad jag menar...:)


Alla barnen ville hjälpa Jonas med paketöppningen

Efter dopet var Thomas, jag och Saga på IKEA en runda och kollade kök, får väl se om vi kan bestämma oss för hur vi ska göra.  Kändes lite konstigt att vara i stan en lörd em med Thomas, han brukar ju aldrig vara ledig då:) 
I söndags skulle Thomas åka till Gullabo och köpa nya däck till sina föräldrars nya bil.  Han tog med Saga så jag fick en lörd morgon i stallet och hann även med en ridtur!  Underbart väder var det oxå!



Finfina Crazyhästen!



Härliga snöiga skogsvägar med lite sol här och där!  Underbar utsikt, två glada hästöron! 

I går var mina kompisar Emma och Linda från Vimmerby här!  Superkul att träffa dem igen, det blir inte så jätteofta men vi ska försöka ta det med jämna mellanrum nu eftersom Emma har en liten Judith som är nästan lika gammal som Saga så är det extra roligt att ses nu!  Vi började dagen med en fika på Modehuset och sen en runda i alla butiker.  Efter det IKEA!  Sen åkte vi hem till oss och käkade pasta med bacon/creme fraichesås.  Barnen lekte lite oxå men den ena sov när den andra var vaken och tvärtom så de fick inte se så mycket av varandra.  


Saga fick en lekmatta från Ikea.  Allt för att få henne lite mer intresserad av att ligga på mage och leka.  


Emma och Judith testar mattan när Saga sover


Lite fika i kökssoffan





 

Tjejerna lekte en stund men sen var ju dagen slut:( 
I dag har vi inte gjort så mycket, bara gått runt byn och sen fixat stallet.  Till helgen kommer storasyster och storebror och på söndag är det första dressyrträningen för Crazy och mig på 2 år så jag hoppas det blir några fina bilder att lägga ut här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0