Kakelspektakel

Att det kan vara så svårt att välja kakel!  Jag fattar inte det.  Nu har vi fått upp ännu fler luckor och fronter i köket.  Dock inga handtag än:) börjar bli lite svårt att öppna allt nu.  Hällen kom på plats igår, en induktionshäll.  Tar väl en stund att vänja sig vid snabbheten.  Även ugnen sattes in så nu börjar det likna ett kök. 
Var och hämtade kakel i lördags men ingenting passade Thomas så i söndags åkte vi till stan igen för att kolla vidare.  Han vill ha fyrkantiga och jag vill ha stavar.  Hmm...vi som alltid brukar tycka samma hur gör vi nu???
Här har jag några som jag tycker är snygga men jag vet inte vilken färg det ska vara. 

Den här ljusa passar perfekt till tapeten tycker jag.  Men kanske lite trist till vita luckor??
Här får ni tapetbilden igen


Mer som riktig sten...

Den här är lite mer åt det beiga hållet.  Oxå helt okej faktiskt!
Tar gärna emot förslag på vilket ni tycker! 

Vi gjorde några riktiga fynd oxå!  När vi gick på IKEA och kollade diskbänk så fick vi se de här små runda hoarna och blev lite sugna på en sån.  Sen gick vi vidare till bauhaus och där hade de nån VIP-rea för de med Bauhauskort så vi kunde fynda en jättefin rund ho för 99!!!kr helt otroligt!  Hade kostat 1000:-

Man fick en avrinningsho oxå som ska sitta bredvid och en skärbräda man kan lägga över. Plus en korg av nåt slag som jag inte riktigt vet vad den ska vara till...:) 
Sen när vi ändå var på fyndhumör så hittade Thomas en fläktkåpa i rostfritt för 200kr!!!  Jättefin!  Har inte packat upp den än bara.  Nypris 1990!  Så nu tycker jag att vi kan köpa extra dyrt kakel:)

Så nu åker den här diskbänken ut och in kommer svart bänkskiva med runda nedsänkta runda hoar! 

Hällen och lite mer bänkskiva.  Tackså väldigt mycket Christer för att du spenderade hela din söndagkväll i vårt kök!  Fläktlådan och resten av det vackra andkaklet åker imorgon!

Fattas bara handtag nu.  Förhoppningsvis, om vi har riktig tur så kan Kalle tapetsera i helgen.  Lukas fyller ju år i helgen och det vore kul att ta hit lite folk då. 

Vi stötte på ett litet problem med det här skafferiet.  Det går bara att dra ut trådkorgarna, lådorna går i dörren när man drar ut dem.  Så nu får vi sätta utdragbar dörr istället. 
Nu ska jag ut och mäta hur mycket kakel vi behöver!  Mer bilder på ett ganska färdigt kök kommer torsd morgon hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0