Vår blogg!

Äntligen ska vi ge oss på ett försök till en blogg...ta det med en nypa salt så här i början!  Det blir väl lite skrivet om Saga, hästarna, gården och allmänt viktiga grejer!  Oss som det här handlar om är Cilla, Thomas, Gabriella, Lukas och Saga.  Ev oxå lite om hästarna Channie, Crazy och Walle.  Katterna Gollan och Saga.  Ja det var faktiskt så att katten hette Saga innan bebisSaga ens var född så nu heter hon lilla katten för hon är yngst.  

 
Vårt hus i Runtorp 

Alla 3 syskonen Nilsson.  Här var Saga bara 1 dag gammal.
 
Så här stor har Puppie blivit nu! Lite över 3 månader, herregud vad tiden går!  Vet inte riktigt varför men vi kallar henne alltid för Puppie eller Puppan. 
I går kom Gabriella och Lukas.  Gabriella och jag tog in hästarna medans Thomas, Lukas och Puppan åkte upp till skogen för att kolla en skördare.  Både Thomas och Lukas är ju galna i maskiner.  Själv fattar jag inte riktigt hur kul det kan vara att åka upp i skogen på kvällen och kolla en maskin som fäller träd i mörkret.
Puppie gillar verkligen sina syskon, hon blir jätteglad vaje gång de kommer!  
Nu på Söndag är det julskyltning och då ska jag handla!  Snälla snälla moster Gudrun gav mig ett presentkort som jag ska försöka handla upp om jag hittar nåt.  Det blir nåt till Saga oxå för det blir det alltid när man är på stan känns det som.  Men presentkortet var bara till mig fick jag stränga order om:)

Förra gången Lukas och Gabriella var här så hade vi pepparkaksbak med Valter, Yvonne och deras son Liam.  Yvonne hade gjort degen och den var sååååå god!  Här kommer lite bilder från det oxå!  Tyvärr har vi inga bilder på de fina färdiga pepparkakorna, osmart fotograf! 







Gabriellas försök att borsta bort allt mjöl som hon fick på hela kroppen vid baket! 

Som sagt jag ska försöka skriva här ofta men det är ju inte varje dag det händer så mycket skoj.
Hörs snart igen! 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Hej! Vad KUL att du ska blogga nu! Kommer kika in och läsa hur ni har det! :D Jag är ju etablerad bloggerska ;D hehe... så du får gärna kika in på mina skruttisar och mitt liv! :D Kramar

2009-11-28 @ 19:55:55
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: mormor

Vilka fina vinterbilder, cykeln är ju riktigt bra.

Vi är glada att vi fick uppleva snötyngda träd och vacker vinterväg när vikom till julen. Nu är det bart och regnet faller och i natt har vinden slitet hårt i allt som finns ute.

Kramar till er alla och tack för en lugn och mysig julafton. Puss på dig Saga.

2009-12-26 @ 23:10:04
URL: http://123minsida.se/monas
Postat av: Stefan

Trevligt med detta inlägg, fina blder,och alla barnen. Stefan

2011-01-29 @ 18:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0