Shoppingrunda med Kriby

Idag har Saga och jag varit på stan med nästan hela familjen Kriby-Pettersson.  Det var bara Jocke som fattades.  Johanna är min jobbarkompis från hotellet och hon hade med sig tvillingarna Ellen och John.  De är 2 mån äldre än Saga.  Vi träffades vid halv 11 och började dagen med ett besök på babyproffsen.  Johanna köpte en hoppgunga och jag köpte en kosnuttefilt till åt Saga.  Hon har ju redan en sån som hon älskar så det är likabra att köpa en till i fall den första kommer bort...Sen gick vi vidare upp på stan med alla våra rabattkuponger i plånboken!  Johanna köpte nåt i varje affär vi var inne i men jag bara lämnade tillbaka sånt som jag köpt innan:)  Vi hann med Lindex, Polaren och HM innan vi gick tillbaka till jobbet för att äta lite gratis lunch och byta blöjor och mata bebisar.



Så här mysigt har tvilingarna det på shoppingrunda.  De var så söta när de satt i sin vagn hela dagen och bara kollade läget:)  Sen att Johanna och jag provade konstiga/fula mössor på John det tyckte han bara var kul!  



Den här söta koftan fick Saga från HM.  Där hade jag ju halva priset på valfritt barnplagg!
Sen gick vi till Kapp Ahl och Åhléns där vi inte varit på länge.  Det fanns mycket på Åhléns som jag kunde tänkt mig men där hade vi ingen rabatt:)))
Vid 3 fick Kriby ett sms från jobbet att morotskakan vi önskade var färdig så då gick vi tillbaka dit och tog en fika.  Väldigt praktiskt för där finns alltid barnvakter som ställer upp när man vill fika.  
Efter det så kände vi att det var dags att börja tänka på refrängen så det blev till att packa in allt och alla i bilen för en tur till Kalmars nya galleria.  Modehuset! 


Vi kollade in Cubus och alla andra butiker vi redan varit på inne i stan.  Hittade inget speciellt så jag tog en glass innan vi åkte därifrån vidare till Maxi där jag skulle köpa några julklappar som jag inte tänker avslöja här!  
Även ett par jeans till mig och ett par röda julstrumpbyxor inhandlades på Lindex på Giraffengallerian vid Maxi.  Man kan börja undra hur många Lindex det går att ha i en och samma stad...Sen var visst klockan 10 i 7 och det började verkligen bli dags att åka hem till hästarna som väntade i hagen på att bli insläppta.  Saga är så otroligt gullig att ha med sig.  Hon ligger nöjd i sin vagn hela dagarna och bara tittar sig omkring.  Knappt inte ett gnäll på hela dagen.  Att vagnen (Saga)började lukta konstigt inne på KappAhl kan ju inte hon hjälpa men hon var lika glad för det:)
När vi kom hem blev det mackor och te till Mammas pojkar, där alla killar valde fel tjejer!
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0