Inte en dag för tidigt!

Nu har vi inte skrivit här på ett tag.  Tiden räckte inte riktigt till i julhelgen men en massa bilder har vi tagit på tomten, hästarna och lite annat blaj;)
Detta året var nog första gången jag inte handlat julklappar på julafton.  Den sista köpte jag till Thomas på tisdag kvällen.  Det blev en snygg tröja!  När jag var klar med det åkte jag och hämtade Gabriella och Lukas.  De skulle vara hos oss fram till lunch på julafton. Vi firade julafton med Thomas familj på onsdagen.  Thomas hade fixat en perfekt tomte!  Han var verkligen tomten på riktigt.  Till och med så jag trodde på honom.


Här har vi den alldeles lagom stora pakethögen.  Thomas har slagit in alla klapparna själv! 

På onsdagen fixade vi sista pyntet med barnen.  Lukas har den coolaste fast kanske oxå den fulaste ljusslingan jag nånsin sett!  Den är en John Deere original...väl värd att visas här på bloggen!



Tyvärr orkade jag inte rätta till bilden så den är lite på sniskan...
Vi fick upp lite tomtar oxå och bytte bokstäverna till röda "god jul"




Barnen var precis lagom uppspelta när tomten kom och knackade på.  Han hade imma på glasögonen så han hade lite svårt att läsa på paketen men Simon och Gabriella hjälpte honom



Man kan inte tro att Simon var livrädd för tomten innan men förra året gick det över.  Då vågade han prata med honom utan att blunda. 

 

Alla barn i hopp om att få sina julklappar fortast möjligt! 



Även farmor fick en och annan julklapp! 



Saga för sin längd-vikt och datum tavla av tomten. Alltså en doptavla men hon ska ju inte döpas så det kan jag ju inte kalla den... Det blev lite för varmt för henne så den fina julklänningnen åkte av!  Kolla in hennes välmående kinder:)



Farfar spelar lite med barnbarnen i väntan på tomten.





Kommentarer
Postat av: Pappa

Ser verkligen ut att vara en fin och mysig tomte Cilla, och en mysig afton verkar det också ha varit.

2010-01-01 @ 14:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0